Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, January 25, 2012

Lagi hal merentas desa...

Saya beli keropok RM3 dan air dalam bekas RM2. Saya terus pusing sekolah cari anak saudara saya. Tentu dia haus sebab kena berlari merentas desa. Saya nak beri dia minum.

Sebenarnya pukul 5.10 petang waktu yang sepatutnya saya pergi ambil Najib dari sekolah. Tetapi saya pergi awal dan bawa bekal air untuk dia. Tentu dia haus. Ketika saya sampai di sekolah sudah ada pelajar yang sudah menyudahi merentas desa. Maka saya pergi cari anak saudara saya keliling kampung sampai ke tepi pantai. Saya pasti dia tak sampai lagi dan tercungap di tengah jalan. Tapi saya tidak tahu laluan mana mereka tempuh.

Saya lihat di persimpangan jalan ada cikgu yang menjaga sambil mencekik pinggang. Mungkin mereka nak jaga keselamatan pelajar. Tetapi alangkah moleknya jika cikgu turut sama merentas desa. Kalau boleh dengan guru besarnya sekali. He he he.

Kalau cikgu turut merentas desa, mungkin ada yang tergolek, pengsang dan sebagainya. Kalau ada penyakit memang tidak boleh merentas desa. Mungkin kena merentas desa 1km dulu, bukan 8km. Kalau tidak, semua cikgu MC, bilik guru lengang. Dan sekolah jadi meriah.


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home