"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Friday, January 6, 2012

100,000



Saya lihat pageview di blog jankaulu sudah melebihi 100,000... Untuk orang biasa seperti saya yang perasan handsum, tak kaya dan tak terkenal. Ia sudah membuatkan hati saya senang...

Masih ramai yang membaca blog saya... Kata kawan saya, saya memiliki ramai pembaca yang setia. Hal ini saya tidak tahu sebab di skrin komputer saya tidak dinyatakan berapa ramai kunjungan dalam sehari. Kalau saya ke cybercafe, barulah saya dapat lihat berapa bilangan kunjungan dalam sehari, berapa online dan sebagainya. Namun saya jarang ke Cybercafe sebab bising sangat dengan budak main games sambil mencarut. Entah anak siapa...?

Dalam berbelog, saya nak sangat mempunyai gaya penulisan yang baik, menggunakan bahasa yang tinggi. Namun sampai ke hari ini saya masih gagal dengan cemerlang. Kawan saya beritahu bila baca blog saya macam saya ada kat depan bercerita. Ada kawan yang beritahu saya kelakar dan lucu bila menulis. Ada yang kat kata bila mereka susah hati, mereka cari blog saya...he he..., tanpa membuang masa saya terus perasan.

Kata kawan saya yang lain, blog saya penulisannya macam percakapan. "Saya kena baca betul-betul sebab ada guna bahasa daerah", katanya yang blognya sudah berkubur 6 bulan lepas. Semoga ditempatkan dalam blog yang beriman.

Kepada pembaca yang selalu mengikuti blog ini saya ucapkan terima kasih sebab blog ini membuatkan kamu dan saya rasa gembira. Saya tidak berpasang, mungkin blog ini menjadi pasangan saya. Saya harap dapat terus menulis dan terus perasan handsum...

Daripada blog ini mungkin pembacanya sudah dapat mengesan yang saya seorang yang lara dan kekadang kelakar. Kalau penyanyi Malaysia minat suka Kak Pah. Kalau binatang saya minat moyet sebenarnya. Saya juga suka beruk atau kera, sebab itulah sekali-sekala ada gambar mereka di blog ini.

Haaa...saya juga suka bercerita hal rumahtangga kawan-kawan saya. He he he, saya bukan berniat memburukan tetapi sama-samalah ambik ikhtibar mana yang patut. Saya juga suka tulis pasal kewangan, mungkin saya tak ada banyak wang atau mungkin juga pengaruh dari latar belakang pendidikan saya. Saya ada belajar sedikit tentang ekonomi...

Dan saya tidak mahu menipu...pembaca yang setia akan tahu yang... hati saya patah...dan dengan kepatahan itulah saya bangun dengan gagah untuk meneruskan perjalanan ini.

Jan: I love you all, tima kasih... (perasan penyanyi popular pulak dah...he he he)

4 comments:

Nong Andy said...

mcm yg aku penah mention dlm n3ku sebelum ini.. yg dah berbulan lalu, masa tu baru 45 follower n aku yg ke 46. dan pageview jankaulu aku tgk dah 100 ribu lebih :)

Adie Achim said...

saya membaca blog jankaulu kerana:
.. ia penulisan yang tulus ikhlas walaupun adakalanya tulis dengan emosi dan kutukan yang mengena. Tak kurang dengan itu penulis sendiri kekadang tanpa segan silu mengutuk diri sendiri. Fair and square! (dah macam slogan la pulak)

sukiman said...

Terima kasih Nong Andy dan Adie...

greenrose said...

sir sukiman, setiap hari saya sampai ofis, saya tak pernah lupa baca blog sir... saya suka sangat dengan penulisan sir sukiman, teruskan menulis... :)

.