"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, October 31, 2011

Tahniah N 9



Tahniah untuk pasukan bola sepak Negeri Sembilan dan takziah untuk pasukan dan peminat pasukan bola sepak negeri Terengganu.
Saya berkesempatan jugak melihat perlawanan ini daripada rumah sewa saya di Muadzam. Saya tengok seorang diri sambil-sambil basuh kain, dan membaca majalah. Saya mengikuti dengan teliti separuh masa pertama, separuh masa ke dua saya agak lalai.
Dalam separuh masa pertama saya lihat penyu tak bertelor-telor... Separuh masa ker dua saya mula hilang tumpuan, he he he. Ya lah sebab tak minat...
Pelajar-pelajar saya yang berada di stadium sibuk mengirimkan gambar mereka (melalui hangpon) yang tengah berseronok dan melompat kat tepi padang. Saya tak dapat cam yang mana satu sebab muka mereka dicat hitam putih, he he he. Tak apalah, asal mereka gembira.
Saya tak nak komen apa-apa sebab saya tak pandai baca permainan, lagipun pengulasnya yang tahu serba serbi tu dah ulas macam-macam. Saya tukang ulas segelintir perangai lawak peminat bola sepak kita jea. He he he.
Cuma perlawanan peringkat akhir kali ini mungkin membawa impak kepada perlawanan akhir tahun depan 2012. Adakah negeri yang berjaya ke perlawanan akhir akan beri subsidi kepada pembeli tiketnya? Adakah ia akan mula menjadi tradisi? Kalau negeri miskin macam mana?Adakah harga tetap RM50 atau akan diturunkan? Atau dimahalkan lagi? He he he.
Jan: Tak payahlah fikir, sebab akhirnya jadi lawak jugak...

No comments:

.