Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, October 31, 2011

Lagi perihal penama KWSP...

Di sinilah titik bermula...




Saya ada membaca dalam majalah Solusi yang mengatakan `tidak akan mati syahid seseorang itu selagi dia berhutang'. Haa... Saya risau jugak, bukan risau tidak mati syahid atau mati tak kahwin, tetapi lebih risau sebab hutang merupakan sesuatu yang sangat besar bebanannya sebenarnya. Risau mati meninggalkan hutang sedangkan harimau mati meninggalkan belang jea.

Sebab itulah saya rasa penama KWSP adalah penting. Penama tersebut adalah seorang yang kita percaya bertanggungjawab agihkan duit kita. Tapi tulah siapa dia yea? Yang kita percaya?

Sebab kita nak pesan kepada dia agar gunakan duit tersebut terlebih DAHULU untuk membayar hutang-hutang kita. Hutang belajar, hutang kad kredit, hutang rumah atau kereta. Hutang kepada kawan-kawan juga.



Jan: Siapa yea yang kita nak jadikan penama?

2 comments:

Nong Andy said...

Hutang oh hutang... Hutang duit boleh di bayar (suh jer KWSP tolong byr hutang pengajian aku kelak) Tapi hutang budi ku bawa ke mati...

* en. Sukiman, Macam mana nak bayar hutang budi pula?

Jankaulu said...

sebenarnya tak boleh suruh kwsp urus hutang kita sebab ia bukan AKKP. Kita la yg kena cari penama yang amanah, yang akan urus wang kwsp kita. supaya dia bayar hutang2 kita dulu...


hutang budi ni payah nak cakap, tapi nanti saya akan cuba beri pendapat...namun biasanya hutang budi dibawa mati...he he he.

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home