"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, October 19, 2011

Siapa Penama KWSP anda?

" Kalau kau mati sapa yang akan mewarisi duit KWSP kau Man?, Kau tak ada anak bini " Tanya kawan saya Mohamad Amirul Galam Yusri (nama samaran, nama betul dia tak komersial) iaitu seorang peminat setia air Mona V. Air Mona V ni mahal, lebih RM100 sebotol.

" Tak buat lagi, biarlah...nanti bila dekat nak mati aku buatlah, he he he. Kalau tak pun ikut hukum faraid la " Jawab saya yang memang tak berniat pun nak buat penama. Sebab bila saya mati, matilah... Itulah fikiran saya. Cetek.

" Kalau kita tak buat penama, nanti susah pewaris nak tuntut " Kata kawan saya lagi.

" Biarlah mereka susah, kan nak duit. Kenalah susah sikit, dok gitu? He he he ". Saya balas balik. Saya teringat air Mona V yang adik saya hadiahkan pada saya. Dia nak tengok saya sihat selalu. Tapi saya tahu benar air Mona V tak dapat sembuhkan hati yang patah...(pulak dah)

" Doh mung bui nama sapa? " Saya tanya.

" Bini dan anak-anak " Jawab kawan saya.

" He he he, nanti mung mati, jadi janda kaya la dia, dapat kawin baru" Celupar mulut saya menjawabnya. Saya memang begitu, kalau dah berkawan rapat memang peramah. kalau tak sepatah cakap-sepatah saya jawab.

" Dia (bini) pun letok nama aku, Mang" Jawab kawan saya.

" Oooo tunggu sapa mati dululah..."

" Tunggu apa? " Tanya kawan saya.

" Tunggu sapa mati dulu, dapat kahwin lain, he heh " Jawab saya. sambil berazam nak habiskan air Mona V tersebut.

Jan: Teruk betul saya kan, bergurau tak kena tempat...

2 comments:

Nong Andy said...

hehehe.. memang teruk. tau takpe!

sukiman said...

he he he

.