Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, October 17, 2011

Orang gaji adik saya...

Saya tidak suka campurtangan dalam rumahtangga adik beradik saya, saya bukannya seorang ibu mertua. Cuma saya pernah campurtangan sekali sahaja. Entah apa yang saya lakukan itu betul atau tidak, sampai kini tuhan je boleh hakimkan.

Ceritanya begini. Saya tidak suka dengan orang gaji di rumahnya sebab ia tidak menjalankan tugas orang gaji dengan cekap dan efisen. Saya senaraikan 18 kesalahan yang orang gaji adik saya buat dari pagi hingga pukul 10 malam. Antaranya bangun lewat, saya tak suka orang bangun lewat. Saya nyatakan senarai tersebut pada adik saya dan adik saya beritahu kepada suaminya, he he he. Patut tak?

Namun adik perempuan saya beritahu dia sudah sedar akan perkara tersebut dan katanya orang gaji tersebut hanya buat kerja yang minima dan temankan dia sahaja. Saya terus kata kalau begitu beri gaji murah sajalah, he he he. Teruk saya kan?

Tetapi kini saya sudah tidak masuk campur dah, Saya tegur apa yang patut je, he he he. Lagipun adik saya dah matang dan banyak pengalaman berbanding dengan saya yang tak pernah ada orang gaji.

Kalau ditakdirkan saya ada orang gaji, saya mahu yang pandai buat kerja tanpa di suruh. Dan yang penting orang gaji saya itu tidak penakut macam orang gaji adik saya.

Jan: Sebab saya pun penakut, he he he.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home