"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, October 11, 2011

Anak jiran saya...

" Mak kenapa pak cik tu selalu beri kita kueh tapi kita tak beri pun apa-apa ke dia?" Tanya anak jiran saya kepada ibunya.
Saya kaget, sempat saya melihat muka bini jiran saya dan kami terpinga-pinga. Saya cepat-cepat blah (berlalu) bila saya nampak dia tak ada jawapan untuk anaknya, he he he.
Sebenarnya kadang-kadang saya ada membeli lebih kueh dan berikan kepada jiran saya. Saya berikan banyak supaya anak-anaknya tak berebut. Saya bimbang kalau beri sikit, baik jangan beri.
Dan bila balik kerja terus saya berikan kepada jiran saya yang sedang nak angkat kain di pagarnya. Ketika itu anaknya yang darjah 3 (rasanyalah) ada di situ. Tu lah budak tu tanya... He he he.
Jan: Mak dia dan saya tak ada jawapan, tapi tuhan tahu...

6 comments:

Adie Achim said...

hik hik..

p.s: kalau dalam situasi inipun, saya takkan tunggu. blah..tak sanggup tengok :P

sukiman said...

he he he, saya cepat-cepat blah supaya dia tak malu. lucu pulak kalau ingat...

Nong Andy said...

Kita memberi bukan harap balasankan. Sian juga la mak dia tu.. mana nak letak muka bila anak ckp cam tu depan2..(imejin la aku kat tempat mak budak tu) hish.. malunya!

sukiman said...

he he he...

Eja said...

sy pun penah ada org bg mknn dlm bekas mahal..pastu ari2 dia tanya sy msk pe slagi bekas dia tu x berbalas..siap pesan bekas dia tu kena basuh pakai span lembut..hehehe.. ms tu dia berjiran ngn sy..

sukiman said...

he he he, tapi tu kira dia sangat hargai awak. kalau orang lain dia bungkus dalam polisterine jea. Awak istimewa baginya...

.