Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, October 10, 2011

Plumeria pertama









Saya sudah letih minta dengan tuhan sebuah kasih suci yang jujur dan agung, tapi tak dapat selain dari kepalsuan yang berwarna-warni. Sekarang saya pinta sebuah taman yang indah.
Yang pada bila waktu pagi saya buka pintu, saya boleh nampak bunga-bunga putih mekar dan ada yang berguguran di laman rumput saya yang hijau (kalau boleh, lebih subur dan hijau daripada rumah jiran, he he he).
Dan baunya semerbak bak perfume.
Pokok Plumaria/Kemboja ni dah berbunga. Pertama kali ia berbunga di laman saya. Bunganya warna putih beralur kuning. Saya tanam yang besar terus. Mulanya bimbang juga takut mati. Bunga ni ada bau wangi...
Jan: Hati yang mewangi telah mati...kau manusia tak bertimbang rasa. Kejam, zalim....ohhh.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home