Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, October 5, 2011

Perihal `gold bar'



" Sir, sir tak beli ke `gold bar'?, Sir kan banyak duit" Tiba-tiba pelajar saya yang bermake up tebal dan tudung bak ropol langsir bertanya.

Saya diam terkedu. Saya tak beli, pertama saya tak ada duit nak beli jokong emas, buat masa sekarang mini jokong dibelah seribu pun saya tak mampu. Dan kalau ada duit saya lebih rela beli pasu antik dari luar negara. Dan ayat yang merujuk yang saya ni kononnya banyak duit (sebab tak kahwin?), ayat dah basi. He he he.

Tapi saya tahu kedai-kedai emas di Kuantan lesu. Peniaga di kedai emas di sekitar Ipoh monyok. Ya lah, sekarang hampir 80% orang ramai tak datang beli emas, pelanggang beli emas untuk melabur, bukan untuk dipakai. Mereka tak beli emas di kedai emas. He he he.

Jan: Apa yea kan terjadi pada harga emas bila semua orang ada emas di `tangan' mereka? Haaa...




1 comment:

Adie Achim said...

sesekali ku rasa terhingin...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home