"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Friday, October 28, 2011

Kisah `maju'nya dunia bola sepak kita...



Tolonglah jangan heret isu saya ni banyak duit sebab tu tiket RM50 saya katakan murah. Itu isu lain, tak ada kena mengena isu yang saya cuba ketengahkan iaitu isu sikap sesetengah peminat fanatik bolasepak kita.
Masyarakat kita yang kononnya akan jadi warganegara maju (negara maju). Tetapi saya rasa setakat jadi warga paling kelakar jea lah...he he he. Jangan marah.
Kalau fanatik sangat, kenapa tak kumpul duit pergi tengok permainan bolasepak taraf dunia yang dah gerenti berbaloi...? Haa...
Sebenarnya mereka ni jenis menyalak jea lebih. Kuat kentut daripada bau. Di Terengganu, tiket yang dibeli dengan harga RM25 (selepas subsidi, he he he), telah dijual dengan harga RM45. Dan iannya laku dibeli!. Jualan tiket tersebut mendapat sambutan. Mereka mampu beli. Haaa...apa maksudnya? Fikirlah sendiri... Jangan cara berfikir pun kita nak minta subsidi. Kelakar.
Sudah terang lagi bersuluh... sudah jarang lagi telanjang, nak boikot? Kelakar gila, sebab tukang seru supaya boikot tulah dulu yang terpacak nak tengok... Biasanya gitulah. He he he.
Minta maaflah kalau ada yang terasa, sebab saya rasa nak tergelak jea bila sebut hal peminat bolasepak kita. Tapi tentulah bukan semua begitu, tentu ada yang ada otak...
Jan: Yang paling kesian, penyokong yang beli tiket mahal dan pasukannya nanti kalah! Masa nak pulang tu mesti sedih...marah.

No comments:

.