"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, October 27, 2011

RM50 tidak mahal...



Kita berbelanja beratus ringgit sebulan untuk merokok, kita ambil pakage Astro bukan yang paling murah (lebih mahal daripada jiran kita), dan kita bukanlah seorang penjimat elektrik (pasang kipas biung-biung tak tutup). Jadi mengapa bayaran RM50 tersebut dikatakan mahal?
Selalunya kalau minat, duit tak menjadi masalah kan? Tengok bola adalah suatu hiburan, ianya bukan keperluan. Walaupun kita minat giler, ia adalah kehendak. Ia adalah kehendak yang dapat dikelaskan tidak tengok secara life pun tidak memudaratkan. Pertunjukan pentas dan majlis makan malam jauh lebih mahal. Sehingga ada yang paling murah berharga RM350. Mengapa mengeluh.
Kalau nak tengok sangat, lain kali kumpul duit, RM5 sebulan... (tu yang payah kan?). He he he.
Jawapannya, orang kita kalau pasal bayar lebih terus melenting walaupun kerja macam siput babi. Rasanya tibalah masa memartabatkan dunia bola sepak kita (walaupun ada cara lain, cara ini boleh juga dilaksanakan).
Walaupun saya bukan peminat bola, saya rasa RM50 tidaklah mahal. Bagus juga tindakan memahalkan tiket ini, jangan jadikan permainan bola sepak menjadi satu pertunjukan murahan...oppss.
Jan: Free lagi bagus kan? kan?

2 comments:

Nong Andy said...

Bila tgk tv org complen mahal. saya angguk setuju! apa la cekik darah..

Tapi bila baca statement en.Sukiman ni pun.. sy angguk juga setuju! kalau menda tu hoby sy.. mahal pun sy tutup mata jer beli.. tak cukup duit? sy sanggup pinjam duit janji sy dpt benda tu.. ewah!!

sukiman said...

he he he

.