Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, November 11, 2011

Keluarga kita adalah kita

Sebenarnya tiap kali hari raya, di antara adik beradik, sayalah yang sampai dulu ke kampung. Sayalah yang bersihkan rumah, sayalah yang bersihkan laman. Saya suka buat kerja tersebut... Kalau saya ada duit lebih saya akan cat rumah dan beli tikar getah baru...
Raya tahun lepas saya tak ada banyak gambar sebab...sebab ada cubaan untuk kahwinkan saya...he he he. saya melarikan diri dengan Myvi saya. Tuhan saja yang tahu...

Ini anak-anak sedara yang di bawah umur. Yang masih lagi pendek akal. Kat depan lelaki tu adalah Amar, anak kakak saya. Kakak saya duduk di Damansara, Kuantan. Dia mengajar di sana.


Masa kita sibuk nak berkemaslah mereka sibuk buat aksi. Kadang-kadang nak marah juga tetapi akal mereka mungkin setakat ikan dolphin jea. Namun meriah juga dengan gelagat mereka yang tak pernah derita...

Bagus juga mereka riang selalu sebab bila mereka dewasa nanti mereka akan tempuhi banyak peristiwa yang mungkin duka seperti saya.Saya harap mereka tidak lalui apa yang saya lalui. Biarlah saya seorang sahaja melaluinya.

Oleh kerana saya tidak ada isteri, maka kerja gosok baju raya saya dijalankan oleh adik perempuan saya. Dia banyak menolong... Tuhan je yang tahu. Namun tahun ini saya tak ada baju setema baju raya keluarga yang lain... Saya pakai baju biru, baju raya tahun lepas jea...

Ini bukan orang gaji, jangan salah sangka. Ini kakak saya sedang menyapu. Kakak saya lebih tua daripada saya, namun badan dia terjaga. Dia tidak gemuk. Mungkin sebab dia hidup secara modern. Perempuan morden yang berkerjaya.

Ini meja untuk tetamu di luar rumah. Di serambi ni ada juga kami letak kerusi rotan. Dalam rumah pun ada juga meja. Tetamu boleh juga masuk dalam untuk makan di dalam rumah kalau tak malu...

Ini Amar dan Sarah. Mereka rakan sebaya yang banyak karenah. Kadang-kadang saya tabik atas kesabaran adik beradik saya. Menjaga anak kecil bukan senang... Sapa yang ada anak tahulah...


Jan: Anak-anak sedara penhibur hati saya yang lara...

4 comments:

Adie Achim said...

Seronok tgk gmbr2 tu... Aik napa yg larikan diri tu :)

Jankaulu said...

he he he, ada orang datang nak meminang...

Eja said...

Mujur dorg x kejarkn ms melarikan diri tu...

Nong Andy said...

best apa kena pinang... :D

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home