"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, November 10, 2011

Kata Madonna...(raya puasa 2011)

Pengiris daun kunyit adalah Aisyah, anak saudara saya. Anak adik perempuan saya. Dia tinggal di Ulu Yam, Selangor.
Pengiris serai adalah Syafik, anak saudara saya, anak kepada adik lelaki saya. Paling manja dalam keluarga (selepas saya, he he).


Ini abang Syafik, Najib pengiris bawang. Semua buruh adalah di bawah umur, kalau lapor ke pejabat buruh, memang satu kesalahan, he he he.


Ini tentulah bawang...


Halia...


Zink diletak suapaya api tak diaginkan. Senang jea masak rendang ni. Letak daging, letak bawang dan letak kunyit.



Nampak tak kunyit dan bawang tu...haaa


Teliur pulak nampak...

Terdapat bata-bata yang dibuat penjalan kaki.


Masak biar kering sambil mengumpat atau beritahu ke keluarga perancangan masa depan.


Jan: Hari yang paling saya benci adalah hari raya sebab ramai orang akan mencara hal peribadi saya. Dan sibuk tolong nak cari bini kepada saya. Ada yang nak cari bini tu rumahtangga sendiri tungganglanggang. Namun saya suka sangat hari raya sebab masa itu saya lihat keluarga saya semuanya berkumpul...dan kami berborak dan bersuka-suka.


Betullah kata Madonna yang pada akhirnya apa yang paling berharga adalah keluarga kita...Haa..kan?

3 comments:

Nong Andy said...

Setuju sgt :)

* Tgk gambar2 di atas.. terasa benar suasana raya & kekeluargaan

sukiman said...

nasib baik ada agama, ada jugak hari raya. ada jugak upacara berkumpul...kan.

Eja said...

org akan sibuk nk cara ke kita selagi dia rasa kita x buat apa yg dorg buat atau umum buat..(konon apa yg dorg buat mcm betul dan bagus sgt...wpun kdg2 byk x betul dan x bagusnya..), xleh ke tgk kita lain sikit kat dunia ni....

.