"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, November 15, 2011

Dari Nong Andy...

Kalau ada masa, saya jengok juga blog rakan maya saya. Ini salah satu rakan maya saya dari Kota Kinabalu, Sabah. Ada satu engtri menceritakan juga hal blog saya. He he he. Saya kat dann pes di blog ini. Dapatlah saya baca bila sunyi, he he he. Dan pembaca blog saya juga boleh menikmatinya...


Salam. Bismilah.

Kali ni aku nak cerita yang Aku dapat surat terbuka.. dalam blog JANKAULU

Tajuknya: Untuk Nong Andy

Masa aku melilau-lilau dalam dashboard tiba-tiba ternampak tajuk entri yang pelik.. Untuk Nong Andy? Biar betul.. Kenapa tajuk tu sebut aku ha? Aku cepat-cepat terjah!

Blog Jankaulu : yang bermaksud JANgan KAU LUpa Menulis! :)

Aku terjumpa blog ni ketika melawati blog Hikayat Adie Achim. Aku terjah ke blog tu lantas berkenan dan follow. Ada la aku tinggalkan jejak seketul dua. Tapi...Dia ni buat kejutan padaku. Kali pertama ketika aku mula-mula follow blognya. Dia buat entri khas ala-ala review blog aku.. Mula-mula tu terkejut beruklah juga! Sebab dah lama tinggalkan dunia blog jadi tak tahu ada pula entri review blog orang lain dan ia sebenarnya boleh promosikan blog tu kepada pembaca blognya :) terperasan glamor la pula sekejap hehehe...



( Ni rupa blog aku dulu.. masa tu En.sukiman review blog aku, aku copy gambar ni dari blog dia. Aku tak pndai save screen web page walau dah balik2 try tapi asik tak jadi-give up!)

Tajuk entri tu : Mama Shinta Musraika

Masa tu aku guna nama Mama Shinta Musraika.. aku guna nama ni sebab dulu aku aktif join group susuibu.com, banyak member blogger pun dari susuibu.com. Tapi Shinta dah besar, aku pula dah tak breastfeed Shinta lagi.. Mama Shinta Musraika macam panjang sangat so aku pun tukar kepada Nong Andy sesuai dengan nama kat FB.


(dari dulu hingga sekarang tetap gambar 1peace jadi gambar heading blogku)

o.k kita sambung crita blog Jankaulu.. Penulis blog JanKauLu ni memang menghargai pembacanya. Surat terbuka yang di tulisnya itu memang mengharukan aku sebagai seorang pemollow :) Terima kasih En.Sukiman sebab bagi bahan bacaan untuk aku hehehe.. sekaligus bagi idea aku update blog :p

Blog ni salah satu blog yang aku suka lawati.. dan aku memang selalu komen blog ni. Sebab issue dia agak menarik.. Walaupun Dia seorang pensyarah tapi aku rasa dia seorang yang agak kelakar juga.. (ayat-ayat yang di gunakannya dlm menyampaikan isi cerita bagiku menarik dan adakalanya kelakar) dan Dia selalu meluahkan apa yang di fikirkannya mengikut caranya berfikir. Dan bagi aku itu hak dia.. mungkin ada juga yang akan terasa sebab sekali sekala memang ada issue yang 'pedas'. Malah adakala dia 'ikut rasa hatinya saja' meluahkan apa yang pernah dan telah dia rasai... dan aku fikir itu satu cara baginya meluahkan apa yang berbuku dalam hatinya.. yang sudah lama menjadi kudis.. hehehe.. jangan marah Jankaulu tercerita lebih la pula... tapi inilah 'terjemahan' ku dalam mengenali penulis blog jankaulu. En. Sukiman.

Sebagai pembaca.. aku berpendapat masing-masing ada cara pemikiran tersendiri.. membaca cara pemikiran orang lain juga satu pengalaman dan ilmu :D yang baik kita jadikan sempadan dan yang buruk kita jadikan tauladan..(skema betul ayat ni-mcm dlm exam la pulak) pandai-pandailah kita memproses maklumat itu dengan cara kita sendiri. Dan inilah cara aku memproses maklumat dari blog Jankaulu. Yang pastinya sejak jumpa blog ni aku memang akan ternanti-nanti post terbarunya.. :)

Blog JanKauLu ni.. followernya masa aku join cuma 45 je. Dan aku yang ke 46. Tapi kalau tengok trafik.. memang ramai sangat yang singgah blog ni. Sekarang masa aku posting crita ni trafik pageview dia dah cecah 100 ribu pengunjung. Buat masa ni Baru ada 52 orang fallower. Teroriku.. walaupun followernya rendah tapi setia.. macam aku lah..hehehe!

*n3 kali ni macam aku pula yang review blog Jankaulu hehehe.. aci tak?


Jan: Suka jugak membaca sesuatu yang tertulis mengenai kita...he he he.

2 comments:

Nong Andy said...

hahaha.. 10 bintang! keh..keh..keh..

*bagi 10 bintang sebab copy paste n3 aku :D

sukiman said...

he he he, sori yea tadi saya terlupa nak minta izin dulu...teruja sangat, heheh

.