"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, December 29, 2011

Tanda dunia nak kiamat



Kalau boleh saya tambah bilangan tanda-tanda dunia nak kiamat, selain ibubapa lepas anak perempuan mereka bebas huha-huha 24 jam...saya nak tambah antara tanda-tandanya ialah ada tv beratus rangkaian tapi kadang-kadang nak cari satu yang best pun susah.
Kalaulah Astro seorang perempuan, saya nampak dia macam perempuan tua jenis pisau cukur. Jika Astro itu adalah lelaki saya nampak dia macam lintah darat atau along. Sebab bilnya sangat mahal sedangkan persembahannya tidak bagus. Contohnya bila angin sepoi bahasa datang bila pokok goyang siaran Astro goyang juga, he he he.
Dan cerita dalam siaran rangkaiannya entah apa ke banda. Mengarut. Cerita murah jea. Cerita yang diulang-ulang ulang ulang dan ulang (pulangkan duit kami tak nak, hehehe). Dan sepatutnya bil murah sebab teknologi dah murah…he he he.
Sebagai seorang perumah yang dianiaya kekasih, tentulah saya amat memerlukan rangkaian tv dengan cerita yang hebat agar saya dapat mengubati jiwa dalam menentukan kelangsungan hidup.
Pakej ASTRO saya dalam RM75 sebulan, saya bayar tiap-tiap bulan dan rasanya dah beribu-ribuan duit habis kepada ASTRO. Saya tetap bayar walaupun saya rasa mahal sebab tak ada pilihan. Di tempat saya tinggal siaran Tv tak jelas, kena pakai Astro. Saya pulak jenis suka tengok berita, kenalah ada TV dan saya suka tengok movie jadi kena ada HBO dan 2 adiknya lagi.
Bukan saya nak mengunkit sebab saya bayar tetapi saya tetap rasa Astro patut membaiki persembahan dan perkhidmatan mereka. Mereka kena fikirlah sebab pelanggang yang bayar. Tak kan pelanggang pulak nak fikir bagaimana nak cerikan rangkaian. Huh! x 999...
Entah nak kata apa tak tahu, atau mungkin saya sahaja yang cerewet...? Orang lain rata-rata di Malaysia berpuashati dengan ASTRO?
Jan: Berniaga betul ASTRO! Huh!

1 comment:

Nong Andy said...

oh.. aku tak ada astro kat rumah :)

jadi aku tak berkenalan dgn si 'Lintah darat' itu.

.