Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, December 20, 2011

Bulan berjalan kaki...

Bulan Januari 2012 nanti saya akan istiharkan bulan berjalan kaki ke seluruh kerajaan saya, iaitu saya adalah pemerintah dan saya adalah rakyat. Pelik pulak rasa tapi tak apa, ini blog saya, he he he.

Tadi sambil ratah ayam depan tv dan jilat aiskerim konekto, saya fikir saya dahlah malas bersenam, makan kuat jadi maka saya kena banyak berjalan. Kena ubah tabiat pakir kereta jauh sikit, biar kena berjalan...haa....

Berjalan ni ada banyak khasiatnya. Kalau kita rajin berjalan pada waktu pagi sambil tengok keindahan alam atau burung, kita akan hilang stress. Kita akan rasa ceria dan kagumi ciptaan tuhan...

Saya berazam akan pakir kereta jauh dari bangunan tempat saya kerja. Jadi saya kena berjalan jauh sikit untuk ke bangunan saya untuk naik ke tingkat satu. Ini gara-gara saya terbaca kita kena banyak berjalan supaya jadi cergas dan pembentukan badan kita elok, tak lah setopok bulat je.
Jan: Berjalan juga kena ada gaya, hayunang lenggang kena simetri...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home