Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, December 16, 2011

Love and Friendship Fun Day

Sebaik sahaja selesai menjadi panel penilai kertas kerja, saya bergegas ke tasik untuk menghadiri projek pelajar saya. Saya datang khas untuk memberi sokongan moral kepada mereka dan rakan sepensyarahan di jabatan keusahawanan dan pemasaran.


Saya juga datang kerana ada life band, saya suka tengok orang menyanyi.


Terdapat gerai yang diusahakan oleh para pelajar, teringat dahulu beginilah suasana semasa saya belajar di Universiti Malaya. Selalu ada projek yang dianjurkan oleh pelajar. Dulu saya tidak terlibat, saya cuma pergi makan nasi goreng kat kedai yang kawan masak. Walaupun nasi goren yang kawan saya buat tak sedap langsung tetapi saya makan juga sebab nak beri sokongan moral punya pasal. Lagipun kami seasrama.

Ini gerai jual air, saya sempat juga beli air sebab berjalan punya pasal jadi dahaga. Saya singgah beli air soya.

Ada gerai meneka berapa biji buah dalam cempedak ini. Saya juga meneka tetapi seperti biasa tekaan saya meleset jauh dari jumlah yang sebenar, he he he.

Kumpulan yang pakai baju biru di hujung sana tu adalah kumpulan kompang dan gong. Semasa pembukaan apabila para pensyarah lalu depan mereka, bila dengar bunyi kompang kawan saya tanya saya:
" Man tak terasa nak kawin ke?"
Saya tak jawab, saya tanya dia balik, "Kau tak terasa nak kawin lagi ke?"



Ini bekas pelajar saya. Tak sangka pula para pelajar ada menegur saya. Saya ingatkan bila lepas belajar, mereka sudah lupakan saya. Rupanya saya masih popular, he he he (saya perasan)

Yang agak tua ini bukan pelajar jarak jauh (PJJ), mereka antara pensyarah lelaki yang terkenal. Berbanding saya, mereka lebih terkenal. Zul (baju kemeja merah) memang menjadi bualan di bibir pelajar. Manakala Adnan pula semakin terkenal sebab aktif dalam menubuhkan wataniah UNITEN Muadzam. Saya sedar, populariti saya semakin menurun. Kebanyakan pensyarah baru hebat-hebat dan segar belaka...


Ini pelajar saya yang saya selalu salah sebut namanya di kelas. Sekarang dia pakai ikat gigi sebab giginya tak tersusun elok. Mungkin gigi tersebut pakai tumbuh jea...he he he.


Pelajar ini sedang kontrol ayu. Mereka juga datang untuk memberikan sokongan moral kepada aktiviti kawan mereka.


Ini pelajar saya dan bekas pelajar saya. Mereka memang suka bergambar tak kiralah tepi pokok atau di mana sahaja yang sesuai dan tak kena bayar.



Yang kurus ini adalah bekas pelajar saya, dialah yang memberikan 2 pinggan makan lama yang antik kepada saya pada hari tersebut. Yang membuatkan hari saya ceria. Tima kasih sekali lagi.


Ini pelajar harapan, mereka kelihatan lebih matang berbanding saya, he he he. Semoga mereka akan berjaya di luar nanti. Saya yakin bila ilmu penuh di dada, apa-apa cabaran akan dapat diatasi.


Jan: Sekian sahaja pasal pelajar saya...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home