Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Saturday, December 17, 2011

Bila terima puji-pujian - Rafeah Buang

Gambar di atas adalah kaset Rafeah Buang. Zaman USB ni ramai juga generasi baru tidak kenal kaset. Dalam sejarah hidup saya, kaset pertama yang saya beli ialah kaset lagu ingeris Datuk Sharifah.

Kertasnya sekeping sahaja, namun ada yang berlipat-lipat sebab banyak info di dalamnya. Contohnya lirik lagu, gambar penyanyi atau ucapan penyanyi untuk peminatnya. Kaset Kak Peah ini simple jea, hanya ada tajuk lagu di sisi tepinya.


terdapat senarai lagu di belakang. Harap maaf gambar tak memuaskan sebab pukul dengan handpon murah sahaja. Megapisnya rendah.



Ni bentuk kasetnya dan sebenarnya ia guna macam tali di dalamnya. Awas kalau kaset rosak bila pasang, talinya terkeluar. Tapi saya pernah sambung balik dengan soleotap. Manakan tak putus sebab sehari 20 kali saya pasang lagu Menaruh harapan, pas tu kawan saya pun pinjam juga buat harta untuk sekelian lama baru hantar balik.



Kecil sahaja kasetnya. Tangan di atas adalah tangan sebenar saya tanpa sarung tangan. Saja saya pukul biar nampak tangan agar kita dapat lihat saiz sebenar dia. Latarbelakang gambar adalah blog saya yang selalu bertukar tempelate.

Jan: Kebanyakan kaset saya hilang selepas saya masuk universiti...(tak kan nak bawak...)

2 comments:

Anonymous said...

Salam..katrij Rafeah buang yg atas tu ada lg ke..katrij bukan kaset..0199870700

Jankaulu said...

Tak ada, ada kaset jea...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home