"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, June 8, 2011

Servis Percuma - Shell Indera Mahkota

Dalam kamus hidup saya kereta bukanlah suatu kegemaran atau minat. Ianya sesuatu yang sangat-sangat kompleks untuk dikendalikannya. Sejujurnya sampai sekarang saya tak pernah periksa apa yang ada dalam bonet depan. Yang saya tahu kalau nak buka kita kena tarik sesuatu dekat stering kereta. Lepas tu kita kena buka dengan hulur jari untuk sentuh sesuatu di hadapan bonet tersebut, barulah bonet depan terbuka. Begitulah caranya kot, sebab saya tak pernah buka pun, he he he.


Jadi saya tak pandai nak periksa air, atau periksa apa-apa pun, saya harapkan servis sahaja. Dalam bonet kereta itu banyak sangat barang, yang macam bekas isi air pun ada, saya ada tengok bila Ja buka tempohari. Saya tengok pening. Tak tersusun elok. Wayar bersirat ikut suka jea. Pendek kata saya tak suka lihat benda-benda di dalamnya. Satu je barang yang saya kenal. Bateri kereta.


Maka bila saya sampai di stesyen Shell Indera Mahkota, saya teruja. Saya bagaikan tikus jatuh ke dalam guni beras, bagaikan arwah Mokhtar Dahri mendapat bola.


Ada servis percuma!. Saya apalagi terus mengambil peluang. Lihat gambar-gambar di bawah:







Kilatkan tayar...




Cuba lihat cara saya masuk parking, nasib baik tak langgar khemah, he he he. Pucat jugak pemuda servis tu... Dia kena tarik sikit tiang khemah untuk ejas dengan kedudukan kereta saya.







Jan: Cara tarik pelanggang dekati Shell...

2 comments:

danny said...

esso ke shell?

shell punya susu, esso dapat nama...

sukiman said...

laaa, silap lagi! he he he...ingatkan Esso. tapi memang bukan Petronas.

pening la, buat satu jelah macam gula.

.