Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Saturday, June 11, 2011

Sepuluh tahun yang lalu - Rafeah Buang

Pertama kali saya dengar lagi ni, dalam kereta Adnan. Dia ada banyak koleksi lagu-lagu lama. Dia memang minat lagu-lagu lama terutama lagi P. Ramlee. Namun bila sampai lagu ini, saya dibuai perasaan, hehehe. Ada perasaan rindu yang tak berkesudahan dalam lagu ni. sejuk hati mendengarnya...

Kemudiannya saya cuba cari lirik lagu ini dalam internate tetapi tak jumpa. Maka saya buka youtube dan salin lirik ini. Lirik ini menceritakan perasaan sedih bila teringat kekasih lama. Istimewanya ialah perasaan kasih dia masih melekat di hati walaupun 10 tahu berlalu. Tak macam kita, hari ini putus esok dah ada pengganti atau kita memang celaka, pasang dua tiga spare part sekaligus!

Persilakan dengar, boleh buka you tube...



Sepuluh tahun yang lalu
aku pernah bersetiaan
bagi diriku dia seorang
tempat cinta pertamaku

berdua di pinggir danau
sedang burung berkicauan
berkembang kuntum teratai
tambah mekar cintaku...

gembira.....
bahagia....

pada pohon yang di tepi danau
tercatit namaku dan namanya
sebagai tanda kenang-kenangan
dua jiwa nan berpadu satu
disaksikan alam yang semesta
seakan mendengar janji setia
kuharap kekal dan abadi

masa dan tahun berganti
kasih tak sampai ke akhir
dia menghilangkan diri
entah apa sebabnya...?

aku berjalan seorang
di tepi danau nan biru
selendang sutera di tangan
menghapus airmataku

berduka...


Jan: sebelas tahun...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home