Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, June 19, 2011

Saiz dapur kita?

Ramai rakyat Malaysia dan rakyat Itali berkeinginan dapur yang besar. Saya dan Gambit tidak terkecuali. Namun rumah saya yang telah dibeli siap cuma berdapur kecil (dan sink yang murah, he he he.)

Tahun depan saya berazam nak renovek dapur. Bukan besarkan dapur tetapi pecahkan stor dan pasang kabinet pasang-siap-bayar. Saya tertanya juga, perlukah dapur yang besar sedangkan saya hidup dengan kucing sahaja. Itu pun kadan-kadang kucing tersebut balik ke rumah tuannya (kucing jiran). Dia ada 13 ekor kucing kacukan. Saya suka yang bulu lebat, tebal dan lembut...sedap bila dipeluk.
Kalau nak senang dan jimat, dapur kecil pun sudah memadai sebab saya makan kat kedai sokmo. He he he. Adakah bila keluarga kita besar, kita perlukan saiz dapur yang besar?. Kalau saiz keluarga kita kecil, kecillah juga dapur? Tak jugak kan?

Bagaimana jika keluarga bertandang? Mesti penuh dapur sebab dapur berfungsi mengeratkan tali kekeluargaan. Itu pun saya telah dikomplen oleh adik perempuan sebab beli peti ais satu pintu sahaja. Adik saya beritahu belilah yang besar. Dia perli saya, katanya saya hidup macamlah tak ada saudara mara nak datang bertandang...he he he. Tapi sekarang saya sudah miliki 2 peti ais, terbaru dua pintu!. Kakak bagi.

Tetapi posting ini bukanlah pasal kucing jiran yang cantik (ada yang dah kena curi pun) atau pasal peti sejuk saya yang sudah bertambah (sedangkan dapur kecil).

Jan: Posting ini pasal saiz dapur sepatutnya...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home