"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, June 28, 2011

Ukur baju

Pada suatu tengahari bulan lepas, saya menemani kawan untuk ukur baju kopratnya. Saja saya menyibuk pergi teman sebab lepas tu kami nak gi makan bersama.
Saya perhatikan gelagat kawan saya, Adnan apabila sampai tempat ukur baju.

Belum apa-apa Adnan sudah mendepakan tangannya sedangkan tukang jahit tersebut baru nak mula cari senarai nama. He he he. Tukang jahit nak pastikan layak ke tak ukur baju. Saya tak layak, bulan lepas saya dah diukur.

Adnan kemudiannya diminta menandatangani list nama sebelum upacara mengukur baju bermula.



Bahu Adnan diukur menggunakan tali inci (tak kan tali timba). Tukang mengukurnya nampak pakar sebab cepat saja dia ukur bahu dan tulis atas kertas. Memang kerja dia...



Adnan menahan nafas, dia mahu mengekalkan dataran perutnya. Saya perhati dari jauh dan pukul gambar-gambar ini. Tak kan nak ukur baju pun serius...he he he.



Adnan menahan geli pula. Diameter leher Adnan turut diukur. Takut nanti tak muat pulak leher. Jangan kata jahit baju ni senang. Tu tak kira lagi kes tertukar baju. Lain diukur lain dijahit atau kes baju diukur hilang!



Buah dada Adnan tak lah besar mana. Tak ketara saiznya berbanding saya. Mungkin sebab saya gemuk buah dada saya besar sikit...Adnan bersaiz biasa sahaja ukuran dadanya.
Jan: Tak pandai menjahit, pandai beli yang dah siap jea.

No comments:

.