"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, June 29, 2011

Cukup-cukuplah...




Saya tetap rasa tak bersalah sampai saya mati. Bukan salah saya jika ada orang tergila-gilakan saya. Namun akhirnya saya pulak dituduh `melayan'. Selamat datang ke dunia saya.

Sesiapa yang kenal saya tahulah saya ada ramai kawan perempuan. Saya jenis lurus dan naif dalam berkawan. Bagi saya, saya layan semua kawan perempuan seperti biasa, cuma kalau dah mereka nak perasan tu...saya tak leh buat apa. Tak ada undang-undang dalam dunia nak halang orang perasan kat kita. Kan?

Kata Sudirman "Ku tak kan bercinta lagi, sampai mati biar aku hidup sendiri. Hidup seperti sebelum mengenal cinta".

Saya juga tidak suka kalau ada perempuan yang membayangkan kepada orang ramai bahawa saya ni kekasih dia. Saya tak selesa. Memanglah saya marah tetapi akhirnya saya rasa sedih pula kepada dia ( he he he. Ya lah kan, macam orang sakit jiwa).

Ya, kita boleh sakit jiwa kalau orang yang kita nak, dia tak nak kat kita (saya juga ada pengalaman, he he he). Namun nasihat saya kalau tak boleh jadi kawan biasa selepas penolakan tersebut, cepat-cepatlah blah. He he he.

Saya bukanlah handsum sangat tetapi di tempat mana saya bekerja, ada-ada saja orang yang minatkan saya. Sampai ada kalanya saya tak selesa sebab dia akan cemburu. Ya, saya ada ramai kawan perempuan... Malah saya ada sahabat perempuan (tapi taklah sampai bertepuk tampar). Saya jaga tata susila dan adat ketimuran sewaktu dengannya.

Saya juga tidak suka jika apa-apa yang berlaku kawan perempuan saya akan menalipon emak saya. Beritahu itu ini... Dan emak saya akan talipon saya pula tanya saya keluar dengan perempuan mana pula sekarang. Saya rimas jika perempuan yang nak kan saya berbaik dengan mak saya dan bersms siang malam. Tak payahlah nak ambik hati mak saya, itu stail dulu. Selamat datang ke alaf baru.

Saya bukan angkuh, saya bukanlah nak jual mahal tetapi saya tertekan. Saya minta sangat dari hujung kuku sampai hujung rambut. Tinggalkanlah saya... saya bebas bersendirian...

Jan: berikan ia pada yang memerlukannya...

5 comments:

narumi sakura said...

huhuhu...rimasnye ade pompuan syok sendiri macam tu.. x suke=(
xde ikatan dh sekat itu ini..macam mne klu kawin msti lg parah...=_=`

Cik Sue said...

hikhikhik..ada peminat fanatik ler...

zara said...

bila hati sudah cinta...
bila cinta mulai gila...
pasti ada yang terluka...

sukiman said...

he he he..

Sarah Amanda said...

saya tahu.ups! terlebih sudah!

.