"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, May 12, 2009

Terima kasih atas segalanya, terima kasih!

Perkara yang telah hilang dan sukar untuk meraihnya kembali ialah kepercayaan... Kerana kepercayaan sukar kita berikan, juga sukar untuk diraih sesama manusia.
Jika ada manusia yang percayakan kita sepatutnyalah kita merasa bangga dan memelihara kepercayaan itu. Kerana kepercayaan itu nilai diri kita, nilai segalanya. Namun jauh di sudut hati manusia mereka cenderung untuk membunuh kepercayaan. Setelah mendapatkannya ia terbiar dan dipersia. Kerana seperti biasa perkara yang kita miliki kita akan cenderung untuk tidak hargainya. Kita galak menjadi pemburu untuk mandapatkan sesuatu tetapi apabila kita mendapatkannya kita jemu.
Selepas itu kita akan menyesal, kerana kepercayaan itu kita sendirilah yang hancurkan kerana kita pentingkan diri. Namun kita sendirilah yang mengizinkan ianya terjadi.
Melalui masa kita sedari semuanya berubah... Perasaan curiga akan lebih menebal, perasaan tidak percaya akan lebih hebat... maka kelopak mawar gugur daripada tangkainya.
Jankaulu: Kedua belah pihak mustahil akan jadi seperti dulu. Sesuatu kepercayaan yang punah pastilah merubah segala tanggapannya.

No comments:

.