Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, May 27, 2009

always percaya...

Saya always lalui hidup berseorangan… Maksud saya, saya bukanlah kera sumbang tetapi saya banyak hadapi sesuatu itu secara solo… Rasanya ia adalah suatu yang normal kerana walaubagaimana orang di sekeliling beri panduan atau nasihat, yang kena buat dan hadapinya ialah diri kita juga.

Saya always tiada sapa-sapa saya nak ceritakan atau luahkan jika saya ada sesuatu kepayahan. Tiada isteri yang mendengar… tiada sesiapa di sini yang sama-sama lalui hidup ini…

Susah saya nak terangkan hal ini kecuali yang membaca post ini hidupnya solo juga… saya tidak menafikan peranan kawan-kawan yang menemani, maksud saya `menemani' lebih dari itu...

`` walau apa pun terjadi saya akan sentiasa berada bersama abang, saya akan selalu berada di sisi di saat kepayahan dan segalanya. Saya tak mahu abang rasa hidup abang keseorangan. ''

Saya rasa jika ada orang luahkan phasa ayat di atas ke pada saya, mau saya pengsan 8 kali… he he he.Masa dia ungkapkannya, dia mendakap erat bahu saya dan kami sama-sama meramas jemari masing-masing (kononnyalah tu romantik...he he he)

Susah saya nak terangkan hal ini kecuali yang membaca post ini hidupnya solo juga…
Namun saya percaya jika hidup berduet pun, bukan semua keluhan hati kita kita boleh luahkan begitu sahaja SEMATA MATA kerana dia pasangan kita… Saya yakin bukan semua hal suami beritahu isterinya dan sebaliknya. Kerana apa ya ? Kerana jiwa kita hidup sendiri-sendiri. Mustahil bin ajaib ada jiwa yang sama seperti kita.

Maksud saya kalau hati kita sunyi depan anak bini pun kita sunyi… SUNYI ITU MILIK SEMUA.

Tak sunyi ke hidup seorang? Inilah pertanyaan yang always saya dengar… dan always kalau boleh saya nak jawab dengan penampar (macamlah hidup berkeluarga tak sunyi langsung… huh!).

Semua orang rasa sunyi, sunyi itu tidak menerpa kepada individu tertentu sahaja. Sunyi dan boring tak pilih individu. Sebab itulah tanggungjawab kita untuk mengisi kesunyian itu…

Saya always tak percaya yang akan ada seorang manusia di atas muka bumi ini akan terus sayangi saya selamanya… sehingga mata saya kabur, sehingga kulit saya berkendur, sehingga rambut saya putih sehingga saya hodoh dan berpenyakit… saya always tidak percaya… saya always percaya sama ada saya solo atau berduet, saya kena jaga diri saya sendiri...(sedih pulak baca perenggang ni, hu hu hu)

Jankaulu: Kesunyian yang datang itu kita sulamkan dengan aktiviti yang berfaedah supaya kita kelihatan selalu `hot’ atau `horny’ sepanjang masa, he he he.

`` Walau macam mana perasaan atau seperti ayam berak kapur pun kita mesti tersenyum…’’ ( kata kawan saya yang 3 kali meraung dek kena tipu kekasih sendiri, saya ULANGI kekasihnya sendiri…!)

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home