"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Friday, May 22, 2009

DPL:Perlawanan ping pong...

Walaupun kaki bangku, saya tetap memunculkan diri di perasmian Bulan Quality semalam. Bulan ni ada beberapa perlawanan yang dilakukan antara pekerja dan zon. Ada futsal, bowling, ping pong dan laungan.

Saya datang awal bukan sahaja kerana nasi lemak disediakan tetapi nak juga melihat Ja dan Effa main ping pong.

Seperti biasa Dekan akan memberi ucapan, yang saya faham daripada ucapannya supaya semua pekerja sepakat dan bekerjasama. Ya lah kan kalau tak kerana adanya Bulan Qualiti tak biasa kita orang jumpa ramai-ramai sekali gus.Saya sempat terfikir jugak, wah ramainaya orang datang, cukupkah nasi lemak tu? sambil saya mengerling kepada nasi lemak di atas meja di tepi dewan.

Selepas upacara perasmian saya laju je menuju meja makanan. Saya ambil sebungkus nasi lemak dan makan sorang diri di penjuru meja kemudian datang kawan-kawan perempuan saya. Sedap jugak nasi lemak ni...lemak nasinya.

Selepas itu acara main ping pong pun bermula. Terus terang saya tak tahu bagaimana pengiraan dibuat dalam permainan ping pong. Kalu bola saya tahu lah jika masuk satu gol kira satu mata, dan badi dang (berlumba) kumpulan mana masuk bola banyak. Mengira ping pong saya tak pandai tapi bunying sebutan permainan ini aneh. Ping pong ping pong. Apa yang dipingkan dan apa yang dipongkan? Mungkin ni permainan orang cina kot?. Entah, saya buta sukan...

Saya lihat ja terloncat-loncat mengenakan bola supaya tak terlepas atas meja hijau tu. Geli hati juga tengok ja, aksinya macam gorila kecil yang melompat-lompat nak susu. Tiba-tiba saya ternampak pula beberapa punggung perempuan yang bergoyangan kerana mengenakan bola ping pong, terus saya mengucap panjang dan kembali ke jalan yang benar, he he he. Ampun.

Tetapi yang paling menarik ialah Timbalan Dekan saya. Beliau rupanya pandai main ping pong dan menang pula. Saya ingatkan ahli akademik kaki bangku belaka, rupanya saya saja yang berkaki bangku he he he.Gaya beliau macam orang muda, cergas dan pantas. lompatan dan libasan sangat menarik.

Selepas tu saya dah tak larat tengok sebab permain-pemain yang lain terlalu amatur gayanya, nasib baik tak dikenankan tiket. Dan saya balik ke bilik kerana dah ada pelajar dok menunggu untuk buat Kuiz 2. Tu la masa orang buat kuiz tak datang. Ni kira kuiz ganti...

Esok sabtu, akan ada perlawanan bowling pulak pukul 5 di kuantan... saya pun nak gi jugak untuk memberi sokongan moral. supaya bertambah moral-moral kawan-kawan saya.


Jan: Berdebar tunggu giliran main Futsal, apakah yang paling teruk boleh terjadi pada diri saya nanti ya? he he he, tak kan mati kot?

No comments:

.