Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, May 27, 2009

Always 4 ever...

Pagi jumaat lalu, selepas keluar daripada Hospital Muadzam , saya dan Jureffa terus menuju ke kedai makan. Fuzah SMS, katanya timbalan dekan nak belanja makan pagi di cafe kat luar jalan besar.

Awal pagi jumaat lalu ketika saya memandu ke kampus, di pertengahan jalan saya rasa sakit kepala. Bertambah slowlah saya bawa kereta tapi taklah mengalahkan siput.Risau juga kalau-kalau tekanan darah naik. Kalau sakit kepala biasa tak apalah (Sapa yang tak sakit kepala di zaman ini? Zaman ini semua perkara tidak sesimple dulu…). Setiba di kampus saya call Effa minta tolong bawak saya ke hospital.

Setibanya di kedai tersebut saya Nampak timbalan dekan dan ketua jabatan sudah sampai. Mereka sedang berbual. Saya terus mengelak daripada mereka, dan saya terus ke tempat kawan-kawan perempuan saya. Macam biasa, sayalah seorang sahaja lelaki di tempat itu. Dan saya selesa.

Sempena bulan quality timbalan dekan belanja makan pagi. Best juga makan free, harap-harap beliau akan bertambah rezeki.

Saya tak dapat ingat dengan jelas apa yang dibutirkan oleh kawan-kawan saya. Mereka berbual-bual rancak. Mungkin mengenai pertandingan ping pong kot. Saya tak dapat fokus.

Fikiran saya melayang, di hospital tadi, saya diberitahu supaya menjaga kesihatan kerana tekanan darah tinggi saya merbahayakan kesihatan. Inilah kali pertama saya ke Hospital kerajaan sejak duduk di Muadzam. Biasanya saya pergi ke klinik panel sahaja. Entah kenapa jumaat lalu hati saya gatal nak ke hospital kerajaan.

Bacaan darah saya tinggi, saya dikhuatiri dapat stroke. Mungkin saya diacah je kot…Namun selepas itu saya sms kepada emak dan ayah saya. Saya mintak mereka halalkan makan dan minum saya. Manalah tahu kot saya mati atau seumpamanya.

Saya lihat kawan saya bergaya sedap makan ayam goring dengan nasi kerabu tetapi fikiran saya melayang jauh… Adakah selama ini saya merupakan anak yang baik kepada ayah dan mak saya? Adakah? Sedangkan di dalam dunia ini merekalah sayang kepada saya dengan ikhlas, always 4 ever!

Saya dan effa kemudiannya balik ke kampus. Setelah mengucapkan berbanyak terima kasih kepada effa, saya ke bilik, berehat.

Selepas itu saya balik ke rumah sewa saya, saya pasang CD Kak Pah saya cari trek lagu `seribu mawar'. Saya nak layan lagu tu sampai tertidor. Lagipun saya dah telan ubat yang diberikan hospital. Pahitnya rasa… tapi tak sepahit...

Jangkaulu: Pahit lagi laluan kehidupan ini….

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home