Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, May 19, 2009

40,000 Pelita...

Buat-buat sengeh 1, (macam pengacara radio yang lapar glamour...)


Buat-buat sengeh 2 : Macam bahagia konon...


Bersama rakan sekerja: Abang Jawaheir, Fuzah, Effa dan Kak Amali


Fuzah kelihatan muda...(tanpo botox)


Ni bukan pesta cahaya, tapi buat nyala 40,000 pelita sebagai simbolik `Lahirkan Rasa Cinta Keamanan'. Malam tu kira kira-kira 700 penuntut yang melahirkan rasa cintakan dunia dan keamanan sejagat untuk terus kekal, segar malar.
Timbalan Pendaftar Jabatan Hal Ehwal Pelajar beritahu usaha Biro Kebudayaan India universiti itu menghasilkan logo pelita terbesar berbentuk bumi bertemakan Menuju Keamanan Dunia turut mendapat pengiktirafan daripada The Malaysia Book of Record sebagai logo paling besar pernah dinyalakan dengan menggunakan pelita tanah.

Logo sebesar 44 meter panjang dan 60 meter lebar itu membabitkan kos kira-kira RM5,000. Gambar logo berkenaan juga turut dihantar ke Muzium Galeri London untuk dipamerkan bagi menanamkan semangatkan sayangkan keamanan.

Malam tu saya tetap pergi walaupun ada pihak yang mempertikaikannya. Saya pergi juga untuk bersuka-ria, jumpa kawan-kawan dan supaya malam saya berbeza. Saya tidak ada masalah dengan api, kalau malam 7 likor memang keluarga saya pasang pelita tanah kat kampung. Main bunga api. Wah seronoknya...
Fuzah sebagai penasihat kelab berusaha bersungguh-sungguh untuk menjayakan projek ini. Kira hampir terduduk juga dia dalam menyiapkan projek ini. Biasalah bila ada projek ada pihak akan `melihat' tidak seperti kita `melihat'nya. Sebagai sahabat, saya datang untuk menyokongnya.

Jan: Pelitaku tanpa minyak... he he he .

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home