"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, May 18, 2009

Hujung minggu yang berbeza...

1. Memang saya mengaku, pada hujung minggu saya bangun agak lewat. Saya `balas dendam' kerana pada setiap hari saya bangun seawal 6 pagi.


Tetapi hujung minggu nan lalu saya bangun awal...tidak lewat.



2. SMS daripada Azniza mengejutkan saya daripada ketidoran. Mujurlah dia SMS, dia suruh saya bangkit dan kemas rumah kerana Wani nak datang. Sebenarnya SMS Azniza sampai ketika saya sedang bermimpi saya sedang `naik' motor di jalanraya yang kiri kanannya hutang belantara, tayar saya tiba-tiba pancit. Nasib baik SMS mengejutkan saya daripada mimpi tersebut, jika tidak di manakah saya nak cari kedai motor di tengah-tengah hutan tersebut...? (Orang lain mungkin mimpi naik mercerdis kot, he he he).


Biasanya yang mengejutkan saya bangun tidur ialah `alarm clock' daripada hengpong.



3. Saya tidak berkemas, saya hanya humbangkan apa yang tak kemas ke bilik belakang (mini library).
Biasanya saya berkemas slow-slow, sambil dengar lagu daripada CD Kak Pah.




4.Selepas mandi saya start motor pergi pasar minggu, singgah di kedai beli suratkhabar dan makan nasi. Dah lama saya tak ke pasar minggu.


Rasanya nilah kali pertama untuk tahun ni saya ke pasar minggu waktu pagi, he he he.









5.Saya lihat ramai juga orang yang makan nasi di kedai tu. Bagi saya itu salah satu petanda ekonomi kita masih eloklah lagi. Sambil makan saya berfikir nak beli besen nak letak di belakang bonet kereta, senang nanti kalau beli ikan terus letak dalam besen.
Biasanya saya beli nasi bungkus, dan biasanya saya tak fikir kena beli besen letak dalam bonet kereta.



6. Saya SMS Wani Pekan tanya dia dah kat mana, tetapi tiada balasan, saya kol pun tak dapat. Di rumah saya sekarang tak ada makanan. Saya bercadang nak beli makanan sikit untuk kawan yang bertandang. Saya jangka mereka tentu sudah makan nasi di majlis perkahwinan tersebut, maka saya beli kek sahaja.
Biasanya tak ada orang nak datang rumah saya, saya ke kampus juga hujung minggu...



5. Selepas balik ke rumah Wani kol beritahu dia ada di Desa Jati, dah selesai majlis. Saya tak tahu di mana desa jati. So Wani cadangkan jumpa kat Petronal stesyen. Saya pun jemput mereka di sana dan mereka mengekori motor saya sehinggalah sampai ke rumah saya.


Biasanya saya tak ke Petronas pada hujung minggu.



6. Wani datang suami, dengan dua orang anaknya (Fatihah dan Fati), dan juga turut datang Wawa. Fatihah dah besar dan dah ada adik lelaki berusia 4 bulan. Sebenarnya Wani dan Wawa adalah antara bunga sahabat yang berputik di Pekan.



Biasanya saya tak jumpa Fatihah dan Fati... Fatihah dah besar. Masa berlalu dengan cepat. Baru je rasanya makan nasi minyak rumah Wani kat Pekan dulu...



7. Bila masuk ke dalam rumah, rumah kami bercakap tak henti-henti, malah saya sempat hidangkan dvd cerita twlight (dan saya dan Wawa siap komen pula cerita itu). Kami juga siap pukul gambar lagi (tapi tak sempat proses nak letak dalam blog, lain kali ya).



Biasanya hujung minggu jangan harap nak komen bila tengok DVD, tengok sorang je...



Kesimpulannya hujung minggu saya nan lalu berbeza...saya rasa gembira kerana diziarahi teman sekolej dulu (kolej tempat kerja). Seronok dapat jumpa mereka. Semoga mereka singgah lagi jika ada kelapangan...



Jan: Hujung minggu depan kena g Kuantan, ada perlawanan bowling...huh!












No comments:

.