"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, August 15, 2011

Perihal uban saya

Gambar-gambar di bawah ini saya pukul untuk merakamkan suasana misai dan janggut saya beruban. Tiba-tiba je mereka beruban dengan banyaknya.
Gambar di bawah bukannya gambar saya nak `cari makan'. Saya tak kisah kalau tak ada orang minat kat saya. saya pukul gambar ni masa lepas berbuka, sambil saya tergolek-golek.

Pelajar saya sudah ada menegurnya dan mencadangkan saya menghitamkan balik. Mereka bertanya kenapa tak hitamkan balik? Saya pula tak terlintas nak hitamkan semula. Cuma pada awal-awal kemunculan uban ni dulu, ada la saya cabut...he he he

Kelihatan juga lubang hidung saya yang besar tersebut. Sebenarnya bulu hidung saya pun ada yang sudah beruban!


Uban ni tanda saya tua ke? Saya ada terfikir jugak tetapi cepat-cepat saya alihkan pemikiran dan pertanyaan itu dengan menanam semat di hati yang uban tersebut uban penyakit.

Kat misai tak nampak sangat beruban sebab saya dah gunting jadikannya pendek. tapi kalau biar panjang nampak ubannya...








Saya tidak bercadang nak hitamkan uban-uban saya ini. Juga saya tak bercadang lagi hendak mencabutnya kerana dah semakin banyak. Tak apalah kalau beruban pun. Saya nak buat macam mana, saya terima je la...




Bila saya tatap gambar-gambar ni seorang diri, tiba-tiba saya rasa handsum jugak walaupun ada uban di misai dan janggut (kes perasan la ni). Walaupun setakat ini ada juga rakan pensyarah yang beritahu saya nampak tua, saya tetap merasa muda.



Jan: Tak ada orang hidup tongkat langit...

2 comments:

Anis Adila Aris said...

uban = matang..
kiki

Eja said...

nmpk kurus sket...

.