Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, August 25, 2011

Balik raya 2011




Sebenarnya sudah ada azam tahun 2011 saya yang tercapai. Antaranya, tahun ini memang saya sudah berjaya memandu balik ke kampung sendirian. Beberapa bulan dulu tanpa diduga saya memandu balik ke kampung ketika mendapat berita ayah saya kemalangan motor. Itulah kali pertama saya balik memandu ke Besut.

Dan raya ini saya akan balik raya juga dengan memandu. Semoga kali kedua ini saya juga selamat sampai. Saya akan balik sedikit awal kerana saya mahu elak kesesakan jalan raya. Saya masih tidak biasa memandu jauh. Saya harap lama-lama biasalah tu...

Saya sudah siapkan beg saya semalam, saya siapkan lebih awal takut kelam kabut. Memang saya kini agak terlupa dan cuai. Saya kena jaga diri saya dengan penuh berdisiplin sebab tiada orang yang akan ingatkan saya.

Saya sudah tidak sabar. Balik raya ini saya akan bawa anak-anak saudara saya ke supermaket untuk beli baju raya. Saya mahu mereka sendiri memilih baju mereka. Mereka sudah besar tentulah ada citarasa sendiri. Saya tidak ada baju raya tidak mengapa...tetapi mereka mesti ada

Sebelum itu saya dah rancang akan berbuka puasa di KFC bersama mereka, barulah kemudiannya kami ke supermarket.

Saya juga akan main bunga api bersama mereka. Saya kena amat memantau. Biasanya saya tidak biarkan mereka main secara serentak, saya biar mereka main ikut giliran supaya senang saya pantau.

Saya balik raya ke Besut sebab mak ayah dan anak-anak saudara. Bila emak dan ayah tiada dan sekalian anak saudara saya sudah besar dan sudah dapat daging salai dan pulut panggang, saya tidak perlu balik lagi ke Besut...

Jan: Sebab itulah saya akan buat terbaik pada setiap masa, pada masa sekarang. Pada masa mendatang entah ke mana saya...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home