Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, April 5, 2016

When Love Gets Lonely

Kawan saya yang sudah berkahwin beria benar ajak saya ke Pesta Buku Antarabangsa 2016. Siap dia nak belanja dan tempah hotel. Saya menipu dia dengan mengatakan saya sibuk...(sebenarnya dia tahu saya tipu dia, he he he. Kami dah lama kenal...kami perasan bila ada penipuan. Kalau dia tipu isteri dia pun saya tahu. He he he).

Saya malaslah nak keluar dengan kawan-kawan lelaki saya yang berkahwin. Mereka kebanyakannya tidak seronok untuk kita buat teman. Fikiran mereka bukannya 100% atas persahabatan, mereka ada tanggungjawab lain.

Saya faham hal ini...sebab itulah saya tak mahu keluar dengan mereka. He he he. Lagipun saya tidor di rumah adik saya kalau saya ke Pesta Buku.

Dan sebab yang sebenarnya saya rasa dia bukanlah nak ke pesta buku sangat. Ada udang di sebalik maggie. Maksud saya dia nak bersuka-suka sebab dia rasa bosan. dan saya rasa dia rasa bosan kepada alam rumahtangganya. Dia rasa bosan atas kasih sayang kepada isteri dan anak-anak. Dia sayang tapi bosan... (mungkin pembaca tak faham kalau pembaca perempuan..atau isteri).

Cinta harus disemarak. Cinta adalah ujian. Kalau dah dapat `result' tentulah hambar. Menempuh ujian tulah yang ramai orang tidak faham...(dan dalam posting ini saya tak berniat pula untuk memahamkan pembaca. Ini posting pasal lain).

Cinta di dada boleh pudar, dan cinta boleh sunyi...

Semarak kembalilah cinta yang pernah ada, banyak caranya kan? Kan rumahtangga satu eksperimen...

Haaa...



No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home