Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, April 19, 2016

Saya langgar pintu pagar 2: Tidak tersukat air mata

Saya dapati pintu kereta sebelah kanan saya tak dapat dibuka. Mungkin bumper tertekan kebelakang menyebabkan tiada ruang untuk pintu dibuka. Teruk juga bisik hati saya. 

Kuat juga rupanya kereta saya melanggar pintu pagar tersebut. Ya, sebab saya lihat jiran-jiran saya keluar dari rumah mereka untuk meninjau bunyi apakah itu. He he he.

Setelah saya hantar gambar bumper saya yang terkopak kepada kawan-kawan, kawan-kawan saya beritahu saya kena tukar bumper baru. 

Saya mula berfikir berapa harga bumper tersebut dan berapa pula upahnya? Adakah mahal atau murah sahaja. Dan saya mula fikir tak pakai bumper pun boleh sebab kereta memang masih boleh berjalan...he he he. Teruk saya.

Saya menalipon kawan saya, dan Dr Amy suruh saya bawa kereta saya ke rumahnya dan tumpang dia untuk pergi kerja. Dan kereta saya nanti akan diambil oleh pihak bengkel.

Saya cepat panik apabila hal berkenaan dengan kereta sebab saya tak tahu banyak hal.

Ada kawan-kawan saya beritahu inilah masa yang sesuai untuk beli kereta Honda Civik, he he he. Mereka ingat saya banyak duit. Teruk mereka. Saya sayang kereta ini.

Saya sayang kereta ini sebab banyak sebab. Antaranya ia setia menemani saya melalui kehidupan saya...

Dalam kereta ini tidak tersukat airmata saya jatuh...antara keberanian dan ketakutan mengharungi hidup...

Dia manusia kejam...

Di atas timbunan bara
Kaki tercucuk onak berbisa....
saya harung belaka

(Pulak dah...he he he)



Image result for men crying

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home