Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Saturday, April 2, 2016

Bunga Tahi Ayam, pasu murah dan batu Sungai Lembing

Letak batu-batu sikit...


Pokok bunga Tahi Ayam ini saya beli tanpa perangcangan. Ketika saya mencari pokok bunga Siti Zubaidah, saya terlihat pokok ini, saya tertarik dengan pelbagaian warna bunganya.

Sepanjang balik ke kuantan dari kampung, jika saya melihat nurseri, saya akan singgah tengok pokok-pokok bunga dan pasu. Saya juga beli pasu murah.

Kata penjual, pokok ini diambil dari Chengmai. Saya tidak kiralah pokok ini diambil dari Tamil Nadhu ke? atau Norway, yang penting pokok ini cantik.

Bunga pokok ini cantik tapi tidak wangi... Tak apalah...mana ada pokok yang sempurna sepanjang riwayat saya, saya tak pernah jumpa.

Saya tabur sedikit batu-batan yang saya cilok dari Sungai Lembing supaya nampak bumi sikit. He he he.

Saya penuhi hidup saya dengan membaca dan menanam pokok. Dulu saya tidak suka pokok berbunga...namun setelah jalankan projek Bunga Raya bagi kolej saya, saya mula tertarik.

Mungkin sebab saya mahu isi masa yang kosong dan mahu pandu minda ke arah yang sihat maka saya mula giat menanam semula. Macam satu lingkaran yang akan kembali kepada titik asal. Saya percaya ia akan berputar lagi.

Semuanya berputar. Kan?






2 comments:

aima said...

Abg jan, pasu tu beli kat mana?

Jankaulu said...

Pasu tu beli kat kampung di Besut. RM10 tiga biji

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home