Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, April 18, 2016

Siri Bintang Pujaan, gadis tak comel dan rungutan saya

Saya rimas, gadis yang tak berapa comel tersebut terus mengekor saya. Saya bergerak dia ikut. saya bergerak dia ikut. Saya jeling-jeling jugak kepadanya. Orangnya taklah comel sangat tapi bentuk badannya terbentuk indah. Mungkin sebab masih muda. Tengoklah nanti bila dah membiak.

"Abang cari CD apa?" Tiba-tiba gadis itu bertanya. Nasib baik dia panggil `Abang', kalau dia panggil `pak cik' tentu saya menoleh dan melangkah keluar dari kedai dan terus ke KFC. Sebab tension.

"Dalam Siri Bintang Pujaan ni ada berapa artis yea?" Saya bertanya walaupun saya sudah tahu nama-nama artisnya tetapi bilangannya saya tidak pasti. Yang dalam koleksi saya sekarang adalah Saloma, Sharifah Aini, Sudirman, Zaleha Hamid, Uji dan Hail Amir, dan Kak Noor (Noorkumalasari).

"Saya tak tahu" Jawap gadis tersebut.

"Ada tak nanti oder artis macam Herman Tino dan Datuk Ahmad Jais? saya nak beli? Saya tanya lagi.

"Saya tak tahu" Jawab gadis itu lagi.

Saya seterusnya menanyakan beberapa soalan lagi. Namun hampir semua jawapan adalah "Saya tak tahu".

Saya rasa eloklah gadis tersebut buka internat dan cari ilmu mengenai album-album baru yang ada dipasarkan atau yang akan dipasarkan. Sebab ilmu itu ada kena mengena dengan pekerjaannya menjual CD.
Image result for siri bintang pujaan
Kak Noor

Kalau setakat nak beritahu CD itu ada atau tak ada, tak menunjukan satu kerjaya yang bagus. walaupun kita penjual CD. carilah sedikit maklumat tentang dunia rakaman dan artis rakaman. Kena peka dengar universal music punya berita dan sebagainya.

Dan tidak perlu tunjuk kaku. Berilah senyuman agar pelangang rasa selesa sebab pelanggan nak beli. Bukan mencuri.

Kesian seorang pak cik dan mak cik sebelah saya yang sedang mencari CD Dj Dave. Tak dilayan langsung pula... 

Huh!


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home