Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, April 11, 2016

Makanan mata

Saya tengah giat berdiet sekarang. Namun yang susut adalah badan saya bukannya perut. Masalah utama bagi lelaki ialah lemak berkumpul pada perut. Manakala bagi perempun (kalau dia tak buruk makan) lemak biasanya berkumpul pada lengan dan peha.

Setiap hari saya tengok ramai orang gemuk di sekeliling saya. Dulu saya rasa biasa sahaja tetapi kemudiannya saya rasa mereka harus jaga pemakanan. Tidak mahukah mereka menjadi menarik? Setidaknya di mata mereka sendiri.

Saya rasa mereka sudah gemuk apabila mereka ada pasangan. Ini saya tidak nafi (walaupun saya gemuk walaupun tak ada pasangan. Ayat ini pelik tapi betul. Kan.)

Gemuk bukanlah ukuran kemanusian dan keikhlasan hati kita. Gemuk mengukur fizikal dan makanan mata kita.

Saya berpendapat orang suka kepada orang yang gemuk tetapi mereka tak sayang. Suka dan sayang sangat berbeza.

Tetapi bukan sebab itu saya berdiet.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home