Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, April 11, 2016

Kucing saya tak makan maggi...

Hari ahad, biasanya selepas berkebun, saya mandikan kucing-kucing saya. Saya mandikan guna syampoo sebagai sabun. Saya berpendapat dalam cuaca panas begini lebih baik saya mandikan kucing-kucing ini dengan lebih kerap.  

Saya mandikan mereka bawah pokok.

Selepas mandi saya lap badan mereka, dan saya masak maggie. Satu maggie bodoh dan satu lagi maggi untuk saya. Untuk saya, saya masukan telur dan sayur, untuk kucing-kucing ini kosong sahaja. Mereka tak suka sayur atau telor.


Mereka tak makan maggi

Namun kucing-kucing ini tidak makan maggi, sudah banyak kali saya masak tetapi mereka tak sentuh pun. Hairan betul. Sampai hati...

Namun kalau saya beri keropok atau nasi goren, mereka makan sampai dua pinggan.


Kalau keropok, dua pinggan habis!

Selepas makan, kami bermain-main sebentar. Saya menyanyi dan mereka mendengar. Saya harap mereka faham perangai saya sebab kami hidup bersama dah bertahun. Bila saya balik Kuantan, tak ada orang di rumah saya. Kucing-kucing inilah sebagi penghibur... Tidaklah saya sunyi sangat.

Selepas kami bermain-main, saya letakan mereka dalam peti ais supaya mereka tidaklah terlalu panas. Cuaca sekarang panas. Rumah saya pula tidak ada penyaman udara.



Saya harap mereka selesa

Setiap hujung minggu saya jumpa mereka. Saya harap mereka selalu pandai jaga diri sepeninggalan saya...



2 comments:

Dahlia said...

La..ingatkan kucing betul...hihi

Jankaulu said...

Semoga Dahlia sihat sejahtera selalu

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home