Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, April 11, 2016

Bumi menangis


Image result for crying earth

Semasa saya keluar makan tengahari tadi suhu di bumi Muadzam berjumlah 38 darjah. Sebaik saja turun dari kereta, terasa membahan di kulit lengan sebab saya pakai baju lengan pendek. Tidak saya sangka dalam hutan Muadzam Shah, Pahang pun panas. Di daerah temerloh sekolah cuti dua hari sebab suhu panas sangat...

Saya rasa manusia Malaysia sudah perlu bersedia untuk sesuaikan diri dengan cuaca panas. Sebab saya percaya cuaca akan lebih panas pada masa hadapan. saya lihat pembangunan pesat di Muadzam ini juga menyumbang kepada cuaca panas. semenjak 10 tahun saya di sini saya dapati banyak pokok-pokok ditebang terutama demi projek perumahan...

Saya rasa bumi dituakan oleh manusia yang rakus dengan keduniaan. Mesti bumi menangis. Menangis bukan sebab sahaja sebab dia terseksa tetapi juga sebab orang yang menghuninya bodoh...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home