Total Pageviews

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, April 21, 2016

Saya langgar pintu pagar 4: Semuanya salah saya!

Kawan saya wasap beritahu dia tidak suka dengan posting bertajuk `Saya langgar pintu pagar 3: Layang-layang putus talinya'. Dia beritahu saya `over'. Dan katanya semuanya salah saya, jangan nak menyalahkan sesiapa.

Katanya lagi saya beruntung sebab dalam usia 46 tahun masih lagi nampak muda, ada emak ayah yang sihat. Ada adik beradik yang ambil berat dan ada kawan-kawan yang ambil tahu. Dan dia kata lagi saya dapat anugerah pensyarah paling popular tahun lepas mengalahkan dekan.

Kawan saya yang tak popular tersebut beritahu tidak baik saya berfikiran begitu. Kena positif dan bersyukur, katanya.

Tak ada dalam sejarah dunia katanya orang yang berlanggar dan salahkan lagu kumpulan Allycats. Tak ada, malah katanya kes saya tak akan sampai ke mahkamah. Dan katanya semua salah saya, termasuk salah pilih orang untuk disayangi sampai mati...

Dan katanya kalau saya meratap hiba macam tu, saya akan menyesal teruk sepuluh tahun lagi... katanya dengan kelebihan yang ada saya boleh dapatkan siapa saja yang saya suka...(yang ni saya tak percaya, he he he). 

Dia banyak `kata-kata' lagi...sedap jea mulut dia kata macam-macam. Laju jea mulut dia bila tak kena atas batang hidung sendiri...namun,

...namun semua kata-katanya banyak benarnya...




No comments:

   

.

.

.