Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, March 28, 2016

Tan Sri P Ramlee dah lama ajar!

P Ramlee dah lama ajar. Dah banyak kali juga kita tengok. Tapi kita tengok dengan bodohnya. Kita ambil inti hiburannya saja...

Dalam filem Anakku Sazali banyak persoalan kekeluargaan yang berat diutarakan. Jangan kata P Ramlee suka buat filem komidi saja. P Ramlee tak bodoh macam kita, dia buat filem yang serius juga yang penuh dengan mesej. Secara tak langsung banyak yang P Ramlee mahu pesan kepada ibubapa. Tapi ibubapa tetap tak peka (pekak la tu).


Image result for anakku sazali


Kalau anak-anak kita pelihara pas tu lepaskan ke sekolah. Asas yang ada di rumah tu yang banyak mencorakan sasiah. Kesian cikgu ditimpakan tanggungjawab. Bila budak punah, cikgu yang tak pandai ajar.

Kononnya cikgu sekarang tak sama macam dulu. memang la tak sama sebab persekitaran tak sama. bak nak samakan pisang dengan nangka.

Kesian P Ramlee, ramai yang tak makan diajar oleh filem-filemnya.

Bahagialah bagi orang yang berfikir...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home