Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, March 15, 2016

5 tahun sekali bercakap dengan jiran...he he he.

Minggu lepas saya berkesempatan bercakap dengan salah seorang jiran saya. Dia ada tanya saya adakah saya ini pensyarah dalam bidang pertanian. Saya jawab tidak.

Dia sangka saya pensyarah dalam bidang pertanian sebab katanya pokok-pokok yang saya tanam sangat subur.

Ini pertama kali kami bercakap lama sikit. Kami hanya dirintangi pagar. Suaminya merupakan seorang pilot dan selalu tak ada di rumah. Kalau tidak silap saya, saya hanya sekali berjumpa dengan suaminya lima tahun lepas...

Kami tidak bercakap panjang, hanya di tepi pagar sahaja. Saya juga jenis pemalu dan tak pandai sangat dalam berbual.

Selepas bercakap saya terus ke pokok keladi saya. Ya memang subur menghijau. 






No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home