Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, March 3, 2016

Ibu mertua kawan saya...Part 2

Saya belek-belek cincin dan gelang emas tersebut. Cincin dan gelang emas itu fesen lama. Berliannya berlian bermutu tinggi tidak ada satu pun `tahi lalat' di berlian itu. Saya kira-kira adalah semahal lebih RM30K koleksi itu...

Beruntung dia sebab itu adalah hadiah daripada ibu mertuanya!. Baik sungguh ibu mertuanya berikan salah satu koleksi lamanya kepada menantunya. Tentu ibu mertua kawan saya itu sangat sayangkan kawan saya yang cantik macam Che Ta dan berpelajaran tinggi tersebut.

Che Ta


Malah ibu mertuanya selalu pesan kepada anak lelakinya itu supaya `jaga molek Zaharah ni...". Saya letak nama zaharah sebab sekarang jarang orang guna nama-nama lama. Sekarang ni ramai perempuan guna nama moden  yang cantik manis sebutannya (tapi muka indah cover dari isi majalah).

Berbalik kepada kawan saya tersebut, memang dia beruntung. Walaupun dapat suami muka macam pecah rumah tapi dapat ibu mertua yang baik, kaya dan menyebelahi dirinya 100%. malah kawan saya itu beritahu dia selalu `manipulasikan' ibu mertuanya jika mahu sesuatu yang dia hendak dituruti oleh suaminya...

Emm...



Image result for good mother in law quotes

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home