Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, March 3, 2016

Ibu mertua kawan saya...

Oleh sebab saya tidak berkahwin, maka saya tiada ibu mertua. Kalau saya ada ibu mertua tentu dia akan berasa hati sebab tentulah saya lebih sayang kepada ibu kandung saya. He he he...

Ini kisah ibu mertua kawan saya yang suka membandingkan anak menantu. Kawan saya Kumari  (bukan nama sebenar dan juga bukan berbangsa India) bukan saja tak lawa berbanding dengan menantu-menantu yang lain tetapi juga tidak tinggi pelajarannya. Cuma yang ada budi bahasa (yang ibu mertanya tak pandang pun...)

Image result for good mother in law quotes


Kumari selalu wasap saya dan beritahu dia kena marah dek ibu mertuanya. serba dia buat tak kena di mata mertuanya. Secara berseloroh saya kata lawanlah balik. Kumari beritahu dia sayangkan suaminya sebab itu dia tak lawan dan bertabah hati. Kumari harap ibu mertuanya itu cepat mati... (saya harap Kumari berseloroh sahaja).

Seorang kawan saya Azman (juga nama samaran, sengaja bubuh nama yang ada `Man', sebab kebanyakan orang bernama  `Man' baik hati) pula rimas bila ibu mertuanya datang. Katanya ibu mertuanya selalu nak tahu hal dia. Siap sindir lagi dan `ajar' dia bagaimana jadi suami yang baik. Saya berseloroh supaya Azman pula beritahu mertuanya `Cara jadi ibu mertua yang baik'. He he he.

Saya rasa kita boleh pilih siapa pasangan kita tapi tidak ibu mertua kita...





No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home