Total Pageviews

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Sunday, March 13, 2016

Days Go By ...




Sehingga ke hari ini saya tidak lagi menjejakan kaki ke rumahnya. Sebabnya, dulu saya malu dan sekarang saya masih malu. Dulu saya sebahagian dari keluarganya kini saya orang asing.

Bila kesusahan datang ia sekelip mata, seperti ribut yang datang meragut segalanya dari saya.

Mungkin dalam keadaan terdesak dia memburukan saya habis-habisan pada keluarganya. Memfitnah saya yang bukan-bukan. Menggambarkan sayalah yang paling buruk dan salah.

Tentulah saya malu pada ibunya yang baik itu. Saya sangat malu dan kini tentulah tertanam imej yang negatif belaka kepada keluarganya.

Saya boleh ceritakan keburukan dia, namun saya tidak sampai hati ceritakan keburukan seorang anak kepada ibunya. Ibunya tentu akan sedih dan belum tentu juga saya dipercayai.

Saya tidak memutuskan silaturahim cuma saya tidak lagi ke rumahnya. Dan sesungguhnya saya tidak perlu lagi ke rumahnya kerana saya telah `dibuang' dengan malu dan hina setelah saya dikhianati. Setelah saya banyak berkorban.

Saya akhirnya jadi orang asing...

Masa akan terus berlalu...ada kalanya saya mahu tuhan tunjukan kebenaran, namun kebanyakan kalanya biarlah apa yang berlalu dan terjadi itu terus jadi sejarah. Saya bimbang pula kalau kebenaran itu akan membawa keburukan terhadap hidupnya.

Semoga segala khianat yang dilakukan itu berbaloi dengan kehidupan yang dia raih masa kini...

Semoga suatu hari nanti saya akan tenteram...

Cinta bukanlah harta, cinta adalah jiwa yang tidak dapat dijual beli dan saya akan pertahankan...

No comments:

   

.

.

.