Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, March 23, 2016

30 dan 45

Semasa kakak saya berumur 27 tahun dan tak kawin-kawin lagi, kakak saya pernah berkata:

"Kalau umur kak Tie 30 tahun tapi tak kawin-kawin lagi, Kak Tie tak nak fikir dah pasal jodoh. kalau ada-adalah. Kalau tak ada Kak Tie redho".

Masa tu saya ingat lagi, saya ada di meja tulis saya dan dalam keadaan membaca buku ekonomi. Saya berpaling kepada kakak saya. Tiba-tiba kakak saya bicara pasal kawin.

Terus saya fikir kenapa kakak saya nak kawin sangat yea? Sebab semua orang kawin kot. Ya sebab perempuan takut kalau tak kawin-kawin...kot.

Masa tu saya tengah nak ambil STPM dan memang tak terfikir pasal nak kahwin. Pasal nak buat seks adalah tapi pasal kawin tak.

Sekarang saya dah 46 tahun dan rasa lega sangat. Sebab bagi saya ia adalah 45.

Maknanya jika saya berumur 45 tapi tak kawin-kawin lagi, saya tak nak fikir sangat dah pasal kawin. Ada dalah. Tak ada...tak adalah he he he he.

Ada ke gitu kang...?

Saya teruk!




Image result for good advice quotes for marriage
Pulak...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home