Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, March 14, 2016

Comforting lies vs unpleasent truths


" Awak bukan pelajar saya yang paling miskin dalam kelas ni, ramai lagi pelajar lain yang jauh lebih susah. Awak kena tumpukan pada peperiksaan awak. Awak kena study betul-betul...Saya yakin awak dapat masuk universiti..."

Itu adalah kata-kata tipuan saya pada seorang murid lebih 10 tahun lalu. Pada masa itu saya menjadi guru kelas yang didekasi. Hakikatnya dialah pelajar yang paling miskin dan lembap dalam kelas saya. Mak dia jual kueh sahaja, ayah dia tak bekerja (tapi kawin dua dan tidak boleh diharap langsung. Kerat batu bui makan ke anjing jea...(terjemahan: Kerat kemaluan beri anjing makan baru berpadanan...)



Image result for sad but true





No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home