Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, March 23, 2016

Kita tidak akan semakin muda lagi...



Gambar tahun lepas


1. Saya sedar, saya tidak akan muda lagi... Gambar di atas saya ambil setelah bersusah payah saya edit gambar saya menggunakan handpon kawan saya yang berharga hampir RM3K.

2. Penyakit `edit' ini meletihkan saya....

3. Dengan bantuan topi dari luar negara, dan saya buat senyum mengada (berlatarbelakangkan cafe pulak), saya kelihatan bukan berumur 45 tahun...

4. Hakikatnya saya sudah 45 tahun. 

5. Saya juga sedar dunia tidak lagi mengundang rasa kepada kita apabila kita semakin berumur. Kita seolah terpinggir kecuali kita benar-benar hebat. Dan saya tahu saya hebat tetapi tak  benar-benar hebat mana...

6. Saya semakin serasi dipanggil `Pak cik'...

7. Semasa saya muda, sangat mudah bila berpakaian. namun bila semakin berusia, semakin sukar.

8.Saya melihat pakaian yang sepatutnya saya pakai adalah pakaian orang berumur, sedangkan saya sendiri berumur. Ada konflik di sini.

9. Namun saya tidak setuju bila jadi tua kita akan jadi kurang menarik. menarik atau sebaliknya bergantung kepada kita. Saya lihat ramai juga pelajar saya yang muda-muda tetapi tidak menarik.

10. Namun (namun lagi) saya percaya untuk jadi menarik ia memerlukan sedikit pertolongan dari wang. Bak orang putih kata `you can't be poor and stylish'.

11. walaupun saya bukan seleberiti, saya ada perasaan takut iaitu takut tidak `diterima'. Saya tahu dunia kejam kepada yang tua, apatahlagi tidak menarik.

12. Saya harap dunia ini akan hargai baik budi bahasa dan ikhlas...dan nampaknya saya bermimpi...



No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home