"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, May 21, 2012

Saya rasa malu...

Entah kenapa saya rasa malu. Tiba-tiba jea rasa malu.

Ceritanya begini, semasa saya `search' dalam `images' untuk mencari gambar yang sesuai untuk dicilok ke dalam penulisan saya tiba-tiba saya ternampak gambar saya. Saya perhati gambar tersebut bagaikan ada yang `tak kena'. 

Saya tidak lawa di dalam gambar. Saya bukan tidak bersyukur dengan muka yang ada, saya ada kawan yang tidak lawa sama ada di dalam gambar atau di luar gambar. Orang Teganu kata `tok makang gambor'.

Cuma saya rasa mulai sekarang patutlah saya kurangi gambar-gambar saya dalam blog ini. Lagipun penulisan saya haruslah bertambah matang dan berinfo (kata kawan saya).

Saya rasa, indah khabar dari rupa atau indah gambar dari rupa (bila jumpa). Memang selama ini saya pilih gambar yang lawa pada pandangan mata saya. Tetapi rupanya tak lawa jugak. Kalau datang bersimpuh depan saya secara `life', tak lah macam dalam gambar. He he he.


Mungkin kalau pakai topi nampak lawa sikit...he he he

Kalau boleh saya nak kata yang apa laaaa penting sangat rupa. Tetapi saya teringat dulu saya ada menulis betapa maha pentingnya rupa.

Jan: Saya ditinggalkan kerana harta, bukan rupa...

3 comments:

Adie Achim said...

Saya rasa adalah berbaloi ditinggalkan kerana harta. Kalau ditinggalkan kerana rupa.

Saya sebenarnya amat mementingkan paras rupa bukanlah bermaksud kesempurnaan secara total tetapi biarlah sejuk mata memandang.

Saya menjadi marah apabila seorang yang berduit tapi langsung tidak mempedulikan penampilan.

Apa salahnya peruntukkan sedikit wang untuk maintenance wajah.

Nong Andy said...

Harta dunia ni tak apalah kalau kena tinggal kerananya..(kononnya.. tapi kalau kena tinggal pasal harta dunia maunya meraung siang dan malam)

sukiman said...

he he he, setuju!

.