"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, August 13, 2012

Tingted, sport ring dan spoiler.

Pada hujung minggu yang lepas saya telah pergi ke kedai kereta di Jalan Berserah, Kuantan. Kedai kereta ini menjual tayar dan asesori kereta (tak kan jual alat make up pulak kan?). Saya pergi ditemani oleh Mek Zue (kawan perempuan saya). Tujuan saya pergi adalah untuk `menghadiahkan' sesuatu kepada kereta Myvi saya yang sudah mahu masuk tahun ke 4. Tiap bulan saya bayar RM525.

Honda civik baru buruk sangat bentuknya, jadi biarlah saya pakai myvi saya ini dulu sebelum model baru keluar. Saya mahu pasang tingted. Saya rasa sudah tiba masanya saya hadiahkan tingted kepada kereta saya ini. Kawan saya beritahu sepatutnya saya tingted sebaik sahaja selepas saya beli kereta. Dulu semasa saya beli kereta ini, saya tidak hadiahkan apa-apa kepadanya (kereta saya). Saya terus pakai sahaja. Inilah satu percubaan saya untuk tingtedkan kereta ini. Tidaklah panas saya di dalam kereta itu nanti - kata kawan saya.

Saya juga pasang sepok-ring (sport rim). Saya akui bila pasang sport rim ni kereta saya nampak cantik sikit tetapi saya tetap taklah handsum mana. Kalau saya duduk dekat tayar dan sport rim tersebut mungkin menarik kot. 

Tidak terlintas dalam kehidupan saya, saya beli sport rim. Tidak sesekali. Apa yang telah terjadi pada diriku?.

Saya beli sport rim yang biasa-biasa sahaja. Saya tidak mahu yang menonjol sangat. Tak naklah kereta saya lebih tertonjol daripada saya. Ada sport rim yang jauh lebih cantik tetapi mahal dan katanya tak boleh dipasang di Myvi saya. Katanya kena ikut saiz tayar dan kereta. Tak faham saya. Mungkin kerana kereta saya murah? huh!

Dan paling memeranjatkan saya, saya juga pasang spoiler! Spoiler ni ada macam sekeping letak kat belakang kereta. Payah saya nak terangkan. Sampai hari ini saya tak tahu fungsi spoiler tu. Bila pasang spoiler ni kawan saya kata baru kereta nampak cantik (dulu hodoh sangat ke? he he he). Saya tak faham kenapa nampak cantik. Bagi saya kalau nak nampak cantik letak bunga. Namun saya hulurkan jealah kad kredit untuk pembayaran, sebab tak kan saya nak marah bila orang kata kereta saya nampak cantik.

Oh yea, saya juga beli alas kaki  kereta yang getah tu....

Jan: kawan saya kata mungkin saya dah nak mati...

3 comments:

Adie Achim said...

Saya tidak menukar apa-apa dengan kereta yang saya beli. Bagi saya itulah yang terbaik untuk menjaga keasliannya. Saya faham segala aksesori boleh mencantikkan kereta namun saya takut untuk terjebak dengan hobi mahal itu.

ashamami said...

Saya tidak tukar apa2 pun pada keta saya dan suma mmg masih yg asli...sbb duit utk aksesori tu saya simpan utk tukar keta baru dan kalau boleh tak mau tanggung hutang bila nak beli keta baru nnt...adoi...kena kuat kan hati utk berkata TIDAK pada aksesori suma tu...

wan azma said...

syabas encik sukiman..sekali sekala kita perlu keluar dari kebiasaan.SYABAS!!

.