Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, August 13, 2012

Saya mahu belajar pasal kereta

Saya harap saya semakin tahu akan hal-hal kereta. Banyak sangat lagi saya tak tahu hal kereta. Contohnya baru awal tahun ini saya tahu saya tidak perlu keluar daripada kereta jika nak betulkan cermin sisi Myvi saya. Rupanya ada sesuatu yang kita hanya perlu tekan dan cermin sisi kereta akan bergerak sendiri!. Hampir 4 tahun baru saya tahu? Tahniah untuk saya.

Mungkin saya bukan manusia minat kereta. Tapi saya minat kereta Honda sebab bentuknya tak keterlaluan. Semoga suatu hari nanti saya bawak Honda. Tetapi tidak juga terkilan kalau tak dapat. Ada kawan saya dia pakai kereta mahal tapi sekarang dia selalu tak ada duit sebab bulanan kena bayar mahal. Tapi dia dapat la apa yang dia impikan.

Kereta saya selalu tidak kemas. Kadang-kadang ada pasu bunga. Dan meleket. Melekit bukan muntah anak tetapi losen saya meleleh. Saya letak losen tangan dan kaki dalam kereta. Ada juga bekas air tin kosong. Teruk kan?

Tetapi saya berazam untuk jaga kereta ini. Saya ingat lagi pesan kawan saya Sani, yang mengatakan "Tiap bulan kita bayar en sukiman, kita kena jaga la, susah nak dapat kan?". 

Saya akan menjaga kenderaan saya dengan lebih baik, dengan kenderaan itulah ia membawa saya ke sana ke mari.

Jan: Kenderaan terakhir kita jenis apa yea? he he he.

1 comment:

Adie Achim said...

Saya hanya mengambil tahu tentang asas pengetahuan tentang kereta. Selebihnya saya serahkan dengan mekanik dan servis mengikut jadual yang ditetapkan.

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home